آبرسان پوست پنتن

راهنمايي خريد از فروشگاه هاي اينترنتي

آبرسان پوست پنتن

۳۹ بازديد

حتماً با گرم شدن هوا آب‌رساني به پوست براي شما هم تبديل به دغدغه‌‌اي اساسي براي مراقبت از پوستتان شده تا بتوانيد به بهترين شكل از پوستتان نگهداري كنيد. همان گونه كه مي‌دانيد، پوستي كه به طور روزانه در معرض نور خورشيد، پنتن آلاينده‌هاي موجود در هوا و همچنين استرس‌هاي زندگي قرار مي‌گيرد، به مرور آب خود را از دست مي‌دهد و مانند گلي زيبا كه طراوتش از بين رفته و پژمرده است مي‌شود.
 
بدين جهت براي آب‌رساني به پوستتان احتمالاً به خريد محصولات لورآل از الانزا دنبال بهترين روش آب‌رساني به پوست هستيد. با اين حال شايد تاكنون اطلاع دقيقي از مفهوم آب‌رساني به پوست نداشته‌ باشيد. پس بهتر است كه در ابتدا با مفهوم آب‌رساني به صورت مختصر آشنا شويد.

آب‌رساني به پوست چيست؟صرف‌نظر از نوع پوستي كه داريد، آب‌رساني يعني رساندن آب كافي به پوست كه به دو صورت وارد كردن مواد طبيعي مناسب آب‌رساني به بدن از طريق خوردن و آشاميدن آن‌ها و همچنين استفاده از شيوه‌هاي آب‌رساني از خارج پوست مي‌باشد. اهميت آب‌رساني به اين دليل است كه پوست به‌عنوان بزرگ‌ترين ارگان موجود در بدن كه مانند حفاظ تمامي بدن را پوشش داده، داراي درصد بالايي از آب است كه كمبود آب آن، از سويي باعث افت كيفيت پوست و بروز جوش و چروك در آن شده و از سويي ديگر موجب كاهش محافظت بدن توسط آن و بروز برخي بيماري‌ها مي‌شود. پس با اين اوصاف آب‌رساني به پوست نقشي تعيين‌كننده در حفظ سلامتي، زيبايي و بدين ‌ترتيب جواني پوست دارد. اما سؤالي كه با دانستن اهميت آب‌رساني به پوست قطعاً ذهنتان را درگير كرده، اين است كه چه روش يا روش‌هايي براي آب‌رساني به پوست وجود دارد و كدام يك از آن‌ها نقش مؤثرتري در آب‌رساني و جوان‌سازي پوستتان مي‌تواند ايفا كند؟
با چه روش‌هايي پوست خود را آب‌رساني و جوان‌سازي كنيم؟ شما كه پيگير آب‌رساني و جوان‌سازي پوست خود هستيد، احتمالاً مي‌دانيد كه بين دو شيوه‌ي آب‌رسانيِ گفته شده، كدام يك بيشتر مورد توجه است و آن چيزي نيست جز استفاده از روش‌هاي آب‌رساني از ناحيه‌ي روي پوست. اين شيوه به دو صورتِ استفاده از مواد طبيعي در قالب ماسك بر روي صورت و به‌كار بردن مواد و امكانات غيرطبيعي و شيميايي بر روي پوست مي‌باشد.

روش‌هاي طبيعي آب‌رساني به پوستاز روش‌هاي طبيعي آب‌رساني، به‌كار بردن موادي چون خيار، عسل، گوجه‌فرنگي، آووكادو، آلوئه‌ورا و موادي ديگر، به تنهايي و يا به صورت تركيبي در قالب ماسك خانگي و يا كارخانه‌اي است. استفاده از اين شيوه‌ي طبيعي، با اينكه هيچ عارضه‌اي براي سلامتي پوست شما ندارد، نيازمند صبر و تكرار بسيار در مدت‌زماني طولاني توسط شما است تا تأثيرش بر پوستتان محسوس شود.

روش‌هاي غيرطبيعي آب‌رساني به پوستروش‌هاي غيرطبيعي آب‌رساني و جوان‌سازي پوست نيز داراي گستردگي بسياري مي‌باشد كه از جمله‌ي آن‌ها انواع كرم‌‌ها، ماسك‌ها و ژل‌هاي مختلف، هيدرودرمي، روش‌هاي تزريقي، استفاده از انواع محرك‌ها، ميكرونيدلينگ و روش‌هاي ديگر است. اين شيوه‌ها كه با استفاده از مواد و امكانات مختلفي آب‌رساني و جوان‌سازي روي پوست را انجام مي‌دهند، متناسب با روش مورد استفاده‌ي خود، درصدي از مواد شيميايي و يا اشعه‌هاي مختلف را در فرآيند آب‌رساني و جوان‌سازي استفاده مي‌كنند كه در بلندمدت داراي عوارض جانبي براي سلامتي پوست شما هستند.
 
همچنين اين روش‌هاي شيميايي به علت محدود بودن كاركردشان بر روي لايه‌ي اولي يا بيروني پوست، تأثير عميقي بر پوستتان ندارند و به دليل سطحي بودن اين تغييرات، ماندگاري پايداري بر پوست شما نخواهند داشت. از طرفي نتايج مطالعات علمي مختلف اين نكته را بيان مي‌كند كه استفاده‌ي مداوم از كرم‌ها و ژل‌هاي آب‌رسان بر روي پوست طبيعي باعث افزايش حساسيت و تحريك‌پذيري پوست مي‌شود. پس با اين وجود، چه روشي براي آب‌رساني به پوست مناسب و بي‌خطر است؟

معرفي بهترين روش آب‌رساني و جوان‌سازي پوستاحتمالاً در سال‌هاي اخير اصطلاح «فناوري نانو» را بسيار شنيده‌ايد كه توسط آن، محصولات و خدمات متفاوتي براي ارتقاي كيفيت زندگي ارائه شده است. اخيراً نيز در حوزه‌ي زيبايي محصولاتي با بهره‌مندي از اين فناوري شكل گرفته‌اند كه امكان آب‌رساني پوست را عميق‌تر و فاقد هرگونه عوارضي كرده‌اند. تا جايي كه حتي اصلي‌ترين ماده‌ي مورد استفاده جهت آب‌رساني را خود آب قرار داده و با تصفيه‌ي آن به شيوه‌ي نانو، نمك‌ها و آلاينده‌هاي موجود در آب را نرم كرده و از بين مي‌برد.

جديدترين و كارآمدترين دستگاهي كه اين كار را انجام مي‌دهد، نانواسپري آب‌رسان است كه توسط فناوري پيشرفته‌ي اولتراسونيك، مولكول‌هاي آب را تحت فشار تجزيه و تصفيه و مولكول‌هاي هيدروژن و اكسيژن آب را آزاد مي‌كند. بعد از آن، آب يونيزه‌ي ايجاد شده تبديل به بخار شده و توسط افشانه‌ي دستگاه به بيرون اسپري مي‌شود. بهره‌مندي از آبي كه در فرايند يونيزاسيون، غني شده و خاصيت آب هيدروژنه و اكسيژن‌دار را پيدا كرده است، شما را از همراهي هرگونه ماده‌ و فرآيند شيميايي و نامعلومي كه داراي عوارض جانبي است بي‌نياز مي‌كند. 
آب‌رسان پوست,بهترين آبرسان پوست,بهترين روش جوان‌سازي پوست اين آبِ غني ‌شده كه از جمله فوايد آن، تأثير آنتي‌اكسيداني مولكول هيدروژن در ترميم و احياي سلول‌ها است، در ابعاد نانو به بيرون اسپري مي‌شود و برخلاف شيوه‌هاي طبيعي و غيرطبيعي آب‌رساني كه فقط توان نفوذ به لايه‌ي رويي پوست را دارند، به لايه‌ي دوم پوست نفوذ كرده و شما با استفاده از آن مي‌توانيد تأثيرات عميق‌تر و ماندگارتري را بر پوست خود ايجاد كنيد. همچنين پوست شما تنها امكان جذب 3/0 درصد از كرم‌هاي آب‌رسان را دارد؛ درحالي‌كه ذرات غبارمانند آبِ ايجاد شده توسط نانواسپري امكان جذب بالاي آب را توسط پوست فراهم مي‌كند.
 
آب‌رسان پوست,بهترين آبرسان پوست,بهترين روش جوان‌سازي پوست نانواسپري آب‌رسان از سويي به دليل ابعاد كوچك و وزن پايين خود و از سويي ديگر با داشتن باتري قابل ‌شارژ داخلي، اين امكان را به شما مي‌دهد كه در هر زمان و مكاني، با داشتن آن در كيف و جيب خود و تنها با پر كردن آن توسط آب معمولي، بتوانيد آب‌رساني به پوست خود را بدون توقف دنبال كنيد و از تهيه‌ي كرم‌ها و مواد شيميايي گران‌قيمتي كه هربار با اتمام دوره‌اي خود، شما را ناچار به پرداخت هزينه‌‌اي دوباره مي‌كنند، بي‌نياز شويد.
 
همچنين شما ديگر احتياجي به مراجعه‌ي حضوري به آرايشگاه‌ها و كلينيك‌‌هاي زيبايي جهت استفاده از خدمات و فرايندهاي آب‌رساني و جوان‌سازي پوست، خصوصاً در اين ايام كرونايي نخواهيد داشت و كاملاً خودكفا، به سالم‌ترين و مؤثرترين شكل ممكن پوست خود را جوان خواهيد كرد. حتماً سؤالي كه براي شما ايجاد شده اين است كه نانواسپري را از كجا مي‌توان تهيه كرد و آيا اصلاً در ايران يافت مي‌شود؟! جواب نگراني شما در فروشگاه كمكس است. با مراجعه به آن مي‌توانيد بي هيچ دردسري نانواسپري آب‌رسان ويوكس را تهيه و با بهترين كيفيت، پوست خود را آب‌رساني كنيد!
 ماسك آبرسان مو با تركيبات كاملا طبيعي و خانگيهمانطور كه مي دانيد ماسك هاي آبرسان مو همانند ماسك هاي صورت طرفداران بسياري دارد و اغلب خانم ها و آقايان براي مقابله با اثرات محيطي مثل آلودگي هوا، استرس، بيماري و...از آن ها استفاده مي كنند. در ميان تمام ماسك هاي موجود در بازار ما به شما ماسك خانگي را معرفي مي كنيم كه علاوه بر طبيعي بودن مقرون به صرفه نيز هست پس به خواندن اين بخش از سلامت پوست و موي نمناك ادامه دهيد.
 ماسك هاي آبرسان مو ماسك عسل، تخم مرغ، سركه سيب: اگر موهاي خشكي داريد تركيب ماسك عسل، تخم مرغ و سركه سيب را حتما امتحان كنيد. اين روشي بسيار مرطوب كننده و مغذي است كه بدون ريزش مو، درخشندگي طبيعي به مو مي دهد. 
مواد لازم:
1 قاشق چاي خوري عسل1 عدد تخم مرغ 1قاشق چاي خوري سركه سيبدستورالعمل:مواد لازم را در يك كاسه كوچك تركيب كنيد. بسته به بلندي موهايتان،مي توانيد مواد را دو برابر يا نصف كنيد قبل از شستشو آن را 30 تا 40 دقيقه روي موها بگذاريد اين نسخه براي همه انواع مو كاربرد دارد. 
ماسك روغن زيتون و شكر قهوه اي: آيا مي دانيد شكر قهوه اي در سلامت موها موثر است؟ شكر قهوه اي لايه برداري طبيعي براي موها است به اين ترتيب كه سلول هاي مرده سر را از بين مي برد. هميشه از روغن زيتون طبيعي به عنوان نرم كننده طبيعي براي درمان موي خشك استفاده مي شود هم چنين با حفظ رطوبت و جلوگيري از خشكي پوست سر ،موها را نرم و براق و از شكستگي مو و ريزش آن جلوگيري مي كند. 
مواد لازم: 
2 قاشق سوپ خوري شكر قهوه اي1 قاشق الانزا  سوپ خوري روغن زيتون دستورالعمل: شكر و روغن را در كاسه اي بريزيد و خوب تركيب كنيد اين مواد را از ريشه تا انتها روي مو بزنيد و بگذاريد به مدت 15 تا 20 دقيقه روي موها بماند و سپس آبكشي كنيد.
شكر قهوه ايي 
ماسك روغن نارگيل و شكر: اگر پوست سرتان پوسته پوسته مي شود شايد به دليل گرماي بيش از حد محيط زندگي تان است. ماسك روغن نارگيل و شكر به درمان پوسته پوسته شدن سر كمك مي كند.
مواد لازم:
2 قاشق سوپ خوري روغن نارگيل تصفيه نشده4 قاشق چاي خوري شكر خام5 قطره روغن نعناع2 قطره روغن درخت چاي دستورالعمل:در كاسه اي كوچك، مواد اوليه را با هم مخلوط كنيد. سپس با انگشتان خود و يا برس رنگ مو، مخلوط را مستقيما روي موهاي تميز و مرطوب در حمام بزنيد. به آرامي به مدت 1 تا 3 دقيقه مو ها را ماساژ دهيد و سپس موها را بالاي سر جمع كنيد و پس از دقايقي شست و شو دهيد. 
شكر در اين ماسك به شكسته شدن اسيد گليكوليك كه سلول هاي مرده پوست را از بين مي برد كمك مي كند. روغن نارگيل با غني بودن اسيدهاي چرب، فوايد ضد التهابي دارد و روغن نعناع به بهبود گردش خون در پوست سر كمك مي كند. روغن درخت چاي خاصيت ضد قارچي، ضد ميكروبي و ضد باكتري دارد. 
ماسك عسل ، سركه سيب ، روغن نارگيل: مرطوب و سالم نگه داشتن هميشگي مو ها باعث بهتر به نظر رسيدن موها مي شود. زماني كه تارهاي مو شفايت خود را از دست مي دهند، با استفاده از ماسك سركه سيب مي توانيد درخشندگي آن را افزايش دهيد البته اين ماسك براي انواع مو خوب است و به حفظ رنگ طبيعي مو كمك مي كند. 
مواد لازم:
مقدار برابر عسل ارگانيك خام با سركه سيب و روغن نارگيل. 
دستورالعمل:تركيب را روي موهاي مرطوب بزنيد و بعد از 20 دقيقه موها را بشوئيد. 
ماسك دارچين و روغن نارگيل: اگر موهايتان رشد كندي دارد حتما ماسك دارچين و روغن نارگيل را امتحان كنيد. دارچين با خاصيت ضد ميكروبي كه دارد به تحريك گردش خون و افزايش رشد مو كمك مي كند. 
مواد لازم:
دارچين و روغن نارگيل به يك ميزان. دستورالعمل:مواد اوليه را به خوبي تركيب كنيد. ماسك را روي ريشه هاي مو و روي پوست سر ماساژ دهيد.بعد از 30 تا 45 دقيقه آبكشي كنيد. براي گرفتن نتيجه بهتر حداقل هفته اي يك بار اين ماسك را استفاده كنيد. 
شست و شو با چاي سبز و سركه سيب: اگر از خارش پوست سر رنج مي بريد شست و شو با چاي سبز و سركه سيب را جدي بگيريد. زيرا آنتي اكسيدان ها و مواد مغذي موجود در اين مايعات باعث تسكين پوست سر مي شود. روغن نعناع موجود در اين تركيب مكملي كامل است، كه با خاصيت ضد التهابي به تسكين و هيدرات شدن پوست خشك كمك مي كند. 
مواد لازم:
1 فنجان چاي سبز2 قطره روغن نعناع1 قاشق سوپ خوري سركه سيب دستورالعمل:همه مواد را به خوبي با هم تركيب كنيد، و پوست سر را خوب با آن ماساژ دهيد. بگذاريد حداقل پنج دقيقه قبل از شستشو روي سر بماند. 
ماسك سفيده تخم مرغ و ليمو: اگر مستعد چربي مو هستيد، ماسك سفيده تخم مرغ مي تواند گزينه خوبي براي درمان خانگي چربي مو باشد. فقط از سفيده تخم مرغ كه داراي آنزيم هاي پروتئيني هستند استفاده كنيد زيرا به از بين بردن چربي اضافي مو كمك مي كند. 
مواد لازم:
1 عدد سفيده تخم مرغآب نصف يك ليمودستورالعمل: اين ماسك را از ريشه تا انتهاي مو بزنيد و بگذاريد حدود 30 دقيقه تا يك ساعت بماند سپس با آب ولرم نه داغ بشوئيد. 
ماسك روغن زيتون، تخم مرغ وآوكادو: عوامل گوناگوني مثل استفاده از سشوار، رنگ كردن مو و آلودگي هوا موجب آسيب موها مي شود كه با مراقبت بيشتر و استفاده ازبرخي ماسك ها تا حدي مي توانيد صدمات آن را كاهش دهيد. 
ماسك روغن زيتون و آووكادو، غني از اسيدهاي چرب امگا 3 و آنتي اكسيدان ها هستند كه با تقويت و درخشنده كردن موها به مبارزه با راديكال هاي آزاد و ترميم پوست سر و رطوبت آن كمك مي كند. 
مواد لازم:
نيمي از آووكادو1 قاشق سوپ خوري روغن زيتون1 قاشق سوپ خوري عسل دستورالعمل:تركيب اين مواد را با نوك انگشتان به موهاي خيس بزنيد و پس از پوشاندن موها ، براي كمك به فعال كردن مواد اوليه ، موهاي خود را 10 دقيقه سشوار كنيد .بعد از گذشت 20 دقيقه موهاي خود را آبكشي كنيد. 
روغن زيتون
ماسك آلوئه ورا و روغن زيتونيكي از بهترين ماسك هاي آبرسان مو كه در اين سري از ماسك هاي خانگي در نمناك اورده ايم با آلوئه ورا و روغن زيتون آماده مي شود . آلوئه ورا حاوي آنزيمي به نام پروتئوليتيك مي باشد كه سلول هاي مرده روي پوست سر را وادار به بازسازي مي كند. همچنين با خواص نرم كنندگي كه دارد باعث براق و نرم شدن موهايتان مي شود و خارش پوست سر و شوره را بسيار كم مي كند. 
مواد لازم :
پنج قاشق از مغز گياه آلوئه ورايك قاشق غذاخوري روغن زيتونيك زرده تخم مرغ دستورالعمل :همه مواد را باهم مخلوط كرده و به روي موهاي خود قرار دهيد . بعد از نيم ساعت موهاي خود را با آب سرد شستشو دهيد. 
ماسك موز ،ماست ، عسل : موز به دليل داشتن روغن هاي طبيعي، پتاسيم، كربو هيدرات ها و انواع ويتامين ،به حفظ رطوبت و رفع وزوزي مو كمك مي كند. ماست نيز با دارا بودن سطوح بالايي از اسيد لاكتيك به درمان موهاي مات و آسيب ديده كمك مي كند، بنابراين جزئي مهم در اين ماسك بشمار مي رود. 
مواد لازم : 
يك عدد موز خرد شده 2 قاشق سوپ خوري ماست ساده1 قاشق سوپ خوري عسل دستورالعمل :تمام مواد را در مخلوط كن بريزيد و يا موز را له كنيد و مواد ديگر را به آن اضافه تا خوب تركيب شوند. 
ماسك را روي موهاي مرطوب از بالا تا پايين بزنيد ،سپس با يك كلاه موها را 30 تا 45 دقيقه بپوشانيد و آبكشي كنيد.
ماسك روغن كنجدروغن كنجد بسيار مغذي و غني از مواد معدني و ويتامين ها مي باشد. اين روغن باعث تقويت ساقه موها شده و مي تواند جريان خون را در پوست سر افزايش دهد. 
مواد لازم: 
مقداري روغن كنجدمقدار كمي آب ليموترش تازهدستورالعمل: مقداري از روغن كنجد را با اندكي آب ليموترش تازه تركيب كرده و پوست و موي سر را با آن ماساژ دهيد. سپس موهاي خود را با حوله گرم بپوشانيد، پس از نيم ساعت موهاي خود را شستشو دهيد. 
ماسك روغن نارگيل ،توت فرنگي ، عسل: ماسك توت فرنگي براي سلامت كلي مو بسيار عالي است زيرا توت فرنگي با مقدار فراواني ويتامين ث به بدن در توليد كلاژن كمك مي كند و بخش مهمي از ساختار مو است. اين ماسك چربي اضافه را رفع و موهاي را براق مي سازد. 
مواد لازم :
6 تا8 عدد توت فرنگي تازه1 قاشق سوپ خوري روغن نارگيل1 قاشق سوپ خوري عسل دستورالعمل :تمام مواد را به هم بزنيد تا خوب شكل بگيريد و به طور مساوي به موها مرطوب كننده بزنيد و بگذاريد 5 تا 10 دقيقه بماند سپس با آب گرم بشوييد. 
ماسك مايونز سس مايونز حاوي زرده تخم مرغ، سركه و روغن است كه موجب تغذيه و مرطوب شدن موها مي شود. وجود اسيد آمينه در مايونز باعث تقويت پوست سر و رشد موهاي سالم مي شود. اين ماسك باعث حجيم، نرم، مرطوب و براق تر شدن موها مي شود. 
مواد لازم :
يك سوم پيمانه سس مايونزچند قطره روغن (نارگيل، كاج، گردو، هسته زردآلو يا زيتون و …) دستورالعمل :سس مايونز را با يكي از روغن ها تركيب كنيد و به مدت نيم ساعت روي موهاي خود قرار دهيد. سپس موهاي خود را با آب گرم بشوييد. 
سس مايونز
نكاتي كه به سلامت مو كمك مي كنند : يكي از دلايل خشكي مو كمبود مواد مغذي بدن است بنابراين غذاهاي حاوي سيليكا مثل فلفل دلمه اي، خيار، سيب زميني و سبزيجات ديگر را در رژيم غذايي خود بگنجانيد تا موها را تقويت كنيد. 
مصرف پروتئين ها مثل گوشت، تخم مرغ، ماست و لوبيا را هم جدي بگيريد زيرا علاوه بر تقويت مو در سلامت كلي بدن نقش دارد. 
با نوشيدن روزانه 8 ليوان آب از خشكي پوست و مو جلوگيري كنيد. 
موها را خيس شانه نزنيد زيرا باعث ريزش و شكنندگي بيشتر موها مي شود و هميشه از شانه دندانه درشت استفاده كنيد. 
موها را در معرض باد و آفتاب قرار ندهيد زيرا باعث شكنندگي و خشكي مو مي شود و در صورت قرار گرفتن از كلاه استفاده كنيد.
ماسك روغن نارگيلروغن نارگيل يكي از بهترين مواد براي رفع خشكي موهاست.
مواد لازم:
روغن نارگيلدستورالعمل:براي آبرساني به مو و رفع خشكي موها قبل از خواب روغن نارگيل را كمي گرم كنيد و سپس با اين روغن پوست و موهاي سرتان را ماساژ بدهيد و صبح سرتان را بشوييد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/news/medical-news/strongest1-skin-watersupply.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.