ماسك صورت

راهنمايي خريد از فروشگاه هاي اينترنتي

ماسك صورت

۲۱ بازديد

آنچه هنگام استفاده از ماسك ‌ها مهم است، استفاده از ضد آفتاب‌ پس از مصرف ماسك در مواجهه با آفتاب ، لامپ‌ هاي مهتابي و مانيتور كامپيوتر مي ‌باشد.ماسك ‌ها موادي هستند كه به طور كلي جهت پاك سازي و رساندن رطوبت به پوست به كار مي ‌روند.

https://elanza.com/mag/eyelash-strengthening-solution/
 در بازار براي انواع پوست‌ها(پوست خشك، چرب، حساس) ماسك‌ وجود دارد.ماسك‌ هايي كه براي پوست‌ هاي خشك و حساس استفاده مي شوند نسبت به ماسك هايي كه براي پوست‌ هاي چرب به كار مي روند، داراي چربي بيشتر و لايه‌ بردارهاي ضعيف ‌تري هستند.نوع مرطوب‌ كننده‌ ها و لايه‌ بردارها در انواع ماسك صورت متفاوت است.
 
 
ماسك صورت
 
 هنگام استفاده از ماسك ‌ها چه نكاتي را بايد رعايت كرد:
آنچه هنگام استفاده از ماسك ‌ها مهم است، استفاده از ضد آفتاب‌ پس از مصرف ماسك در مواجهه با آفتاب، لامپ‌ هاي مهتابي و مانيتور كامپيوتر مي ‌باشد.متاسفانه استفاده نادرست از انواع مواد (به خصوص مواد گياهي) به عنوان ماسك‌ صورت، نه تنها باعث بهبود كيفيت پوست صورت نمي ‌شود، بلكه باعث ايجاد حساسيت نيز مي ‌شوند؛ از آن جمله مي ‌توان به آب كرفس، ليموترش و جعفري و ... اشاره كرد كه به علت داشتن موادي به نام پسورالن، باعث مي شوند پوست حساس شده و در اثر تماس با نور تيره گردد. ماسك ميوه‌ هايي مثل پرتقال و انبه نيز باعث حساسيت پوستي مي ‌شوند.
 بنابراين اين حرف كه اين مواد، گياهي بوده و ضرري ندارند را نمي‌ توان پذيرفت زيرا بسياري از سبزيجات و ميوه‌جات، در تماس با پوست منجر به واكنش ‌هاي حساسيتي مي ‌شوند.
معمولاً به طور كلي پس از استفاده ي ماسك‌ ها (به علت لايه ‌بردار بودن اين ماسك ‌ها) پوست كمي روشن ‌تر به نظر مي ‌رسد، اما اگر اين ماسك‌ ها نامناسب انتخاب شوند و مراقبت هاي بعدي (مثل عدم مواجهه با نور آفتاب) صورت نگيرد، ضرر اين ماسك‌ ها بيشتر از منفعت آن ها خواهد بود.
 
ماسك صورت
 مواد ساده‌‌اي چون خيار كه به صورت ماسك خانگي استفاده مي ‌شود، معمولاً بدون ضرر هستند.در انتخاب ماسك‌ ها بايستي با متخصص پوست مشورت كرد. به طور كلي قبل از مصرف هر نوع ماسكي، بايد كمي از آن را روي قسمت داخلي بازو تست كرد و اگر حساسيتي ديده نشد، آن را استفاده نمود.اكثر ماسك‌ هاي لايه ‌بردار، داراي اسيدهاي ميوه با غلظت‌ هاي مختلف هستند.پيشنهاد ويژهخدمات پزشكي سلامت و درمان,افزايش قدنمونه هاي قبل و بعد ازجراحي افزايش قدماسك،ماسك فيلتردار،ماسك سه لايهماسك هاي پارچه اي طرحدار با 5لايه فيلترماسك،ماسك فيلتردار،ماسك سه لايهپوستت حساسه؟ از اين ماسك استفاده كن!

https://elanza.com/mag/best-mascaras/
 
در طي مدت گذاشتن ماسك‌ روي صورت كه معمولا بين ۲۰ تا ۳۰ دقيقه است، بايد استراحت نمود. سپس به آرامي صورت را با آب ولرم شست و خشك كرد و در صورت قرار گرفتن در مقابل اشعه ماوراي بنفش (آفتاب، لامپ‌ مهتابي و كم مصرف، مانيتور كامپيوتر) از ضد آفتاب‌هاي مناسب پوست استفاده كرد.
 
از آنجايي كه پوست بعد از استفاده از ماسك، مقداري لايه ‌برداري مي شود، ممكن است نسبت به آلرژن هاي (مواد حساسيت زا) موجود در محيط حساس ‌تر گردد، بنابراين پس از مصرف ماسك ‌ها بايد از صابون ‌هاي ملايم استفاده كرد.

بهترين و موثرترين راه هاي چاق شدن صورتلاغر شدن صورت يكي از شايع ترين مشكلاتي است كه اغلب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبه رو هستند و براي درمان آن تلاش مي كنند. آيا شما راهي براي اين مشكل شايع يافته ايد؟
با ما در اين بخش از بهداشت و سلامت نمناك همراه باشيد تا با راههاي طبيعي چاق شدن صورت آشنا شويد و بدون اينكه از روش هاي تزريقي و دارويي پرخطر استفاده كنيد به زيبايي و چاقي طبيعي صورت برسيد.
بسياري از ما با كوچك ترين تغيير دربرنامه و رژيم غذايي مان با لاغري صورت رو به رو مي شويم به طور كلي لاغر شدن صورت از آن دست مشكلاتي است كه كمتر كسي هست كه آن را تجربه نكرده باشد. كافي است تمرينات سنگين ورزشي را از سر بگيريم تا در كوتاه ترين زمان ممكن جذابيت و زيبايي صورت مان را از دست بدهيم و صورتمان لاغر شود.
در طب مدرن شيوه هايي مثل تزريق ژل و بوتاكس براي چاق شدن صورت وجود دارد، اما ما به شما پيشنهاد مي كنيم به جاي استفاده از اين شيوه ها ي مضرو پرداخت هزينه هاي هنگفت، به توصيه درمانگران طب سنتي و نسخه هاي گياهي و طبيعي آنها عمل كنيد تا بدون عارضه و نگراني صورت پر و زيبايي داشته باشيد.
چاق شدن صورت
ماساژ صورت از موثرترين راه هاي چاق شدن صورت:يكي از بهترين روش ها براي چاق شدن صورت ماساژ هر شب صورت قبل از خواب با روغن بادام، روغن زيتون و روغن نارگيل است.
براي چاق شدن صورت و گونه ها مي توانيد هر روز پوست خود را با روغن جوانه گندم ماساژ دهيد تا در عرض يك هفته صورت چاق تر و تپل تر داشته باشيد.
براي سريع چاق شدن صورت هر روز صورت خود را با شير سرد به مدت 20 دقيقه ماساژ دهيد و اجازه دهيد شير 5 دقيقه بر روي صورت بماند و سپس با آب گرم صورت خود را بشوييد.
براي چاق شدن صورت از چيني ها كمك بگيريد:اگر مي خواهيد از روشي خيلي سريع براي پر شدن صورت تان استفاده كنيد، پيشنهاد مي كنيم با يك متخصص طب سوزني مشورت كنيد. درمانگران طب سوزني، از سوزن هاي ظريف طب سوزني براي بهتر شدن جريان گردش خون صورت و توليد كلاژن بيشتر استفاده مي كنند، اين روش با افزايش خونرساني به صورت به افزايش و توليد كلاژن پوست نيز كمك مي كند و به تقويت عضلات صورت و خوش فرم شدن اين عضلات مي پردازد. با كمك طب سوزني در مدتي كوتاه و كمتر از يك ماه مي توانيد صورت پر و زيبايي داشته باشيد.
طب سوزني صورت
تكنيك ورزشي براي چاق شدن صورت:يكي از بهترين روش ها براي چاق شدن صورت استفاده از تكنيك هاي ورزشي است.
روش انجام:روي صندلي بنشينيد و روي عضلات صورت تمركز كنيد.سپس لب ها را تا جايي كه مي توانيد جمع كنيد و آن را به مدت 5 ثانيه در همين حالت نگه داريد.سپس بدون آنكه لب هاي تان از هم باز شود و دندان هاي تان ديده شود لبخند بزنيد و سعي كنيد خط لبخند را بلند و بلندتر كنيد.لب ها را به مدت 5 ثانيه در اين وضع نگه داريد و اين تمرين را 15 بار تكرار كنيد.بعد از اجراي پانزدهمين حركت خواهيد ديد كه عضلات صورت تان احساس خستگي مي كنند.خستگي عضلات صورت بهترين نشانه براي بهبود خونرساني و جريان گردش خون به سلول هاي صورت است.براي اين كار هر روز كمتر از 20 دقيقه را به اين كار اختصاص دهيد و در 2 نوبت اين تكنيك را اجرا كنيد.ورزش صورت
براي چاق شدن صورت چه بخوريم؟ميوه ها و سبزيجات:ميوه ها و سبزيجات سرشار از فيبر بوده و باعث آبرساني بهتر به سلول هاي پوستي صورت مي شود همچنين با خوردن ميوه ها شما احساس سيري مي كنيد و كمتر سراغ تنقلات و مواد غذايي خشك مانند انواع فست فودها مي رويد.
هويج يكي از بهترين ميوه ها ي كم كالري و آبرسان است كه مي توانيد در طول روز آن را در ميان وعده هاي غذايي تان مصرف كنيد. اين روند را تا يك هفته ادامه دهيد تا بتوانيد از اين روش براي آبرساني بهتر به سلول هاي پوستي صورت تان بهره بگيريد.
ميوه ها و سبزيجات

https://elanza.com/mag/micellar-water-brand/


آجيل هاي موثر در چاقي صورت:مصرف مغزهاي روغني يكي از بهترين روش ها براي پرتر به نظر رسيدن عضلات صورت است.گنجاندن حب 4 مغز به برنامه و رژيم غذايي يكي از روش هاي بي عارضه و طبيعي براي پر كردن صورت است. براي تهيه اين حب نياز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما داريد.
روش تهيه حب براي چاقي صورت4 عدد از هر يك از اين مغز ها (پسته، بادام، فندق ) را با 2 عدد خرما تركيب كنيد و آنها را به صورت خميري نرم درآوريد، به جاي استفاده از خرما از شيره خرما نيز مي توانيد استفاده كنيد.
از اين خمير حب هاي كوچك و گرد تهيه كنيد و در طول روز5 تا 10 عدد از اين حب ها را بخوريد.
آجيل
هر شب سالاد كاهو و جوانه گندم بخوريد:در وعده هاي غذايي به ويژه وعده شام سالاد كاهو و جوانه گندم بگنجانيد و تاثير آن را بر افزايش نشاط و شادابي صورت و پر شدن و چاق به نظر رسيدن آن ببينيد.
جوانه گندم با داشتن ويتامين E و ويتامين هاي B تاثير زيادي در آبرساني و افزايش آب ميان بافتي دارد.
همچنين مي توانيد پودر تهيه شده از جوانه گندم را با ماست تركيب كنيد و بعد از خوردن يك وعده غذايي 2 قاشق از آن را بخوريد. اگر مي خواهيد تنها صورت تان چاق شود به خوردن حداكثر 2 قاشق جوانه گندم و ماست بعد از يك وعده غذايي اكتفا كنيد زيرا خوردن بيش از حد آن موجب چاقي مي شود.
سالاد كاهو و جوانه گندم
نوشيدن آب و چاقي صورتنوشيدن آب در طول روز اثر معجزه گري روي پوست و چاقي صورت دارد، به ويژه در شرايطي كه مشغول تمرينات ورزشي و بدنسازي هستيد. مردان و زناني كه به طورمنظم ورزش مي كنند با لاغري صورت مواجه مي شوند و بعد از مدتي احساس مي كنند كه زيبايي اوليه صورت شان از بين رفته است.
نوشيدن مقدار مناسب آب به اين افراد كمك مي كند آب ميان بافتي سلول هاي صورت تامين شود و به اين ترتيب به چاق تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن كمك كند.
نوشيدن آب
ماسك هاي مفيد براي چاقي صورتچاق شدن صورت با معجون شگفت آور خيار و گلابيخيار خواص بسياري براي لطافت پوست و آبرساني به سلول هاي سطحي پوست دارد و استفاده موضعي و خوراكي از اين ميوه مي تواند به آبرساني سلول هاي پوستي كمك مي كند. براي اثر بيشتر اين ميوه از ماسك آن استفاده كنيد به اين ترتيب مي توانيد در عرض 2 هفته با آبرساني به سلول هاي پوست و افزايش آب ميان بافتي به پرتر به نظر رسيدن صورت تان كمك كنيد.
نحوه استفاده از ماسك خياراين ميوه را به صورت رنده شده و به مدت 20 دقيقه روي پوست خود بگذاريد.مي توانيد از گلاب مرغوب نيز براي اين كار استفاده كنيد.تنها كافي است كه گلاب را روي پوست صورت كمپرس كنيد.اين كار را 20 دقيقه و هفته اي سه بار انجام دهيد.ماسك خيار براي صورت
ماسك گل رسچنانچه در نمناك ميخوانيد يكي از قديمي ترين ماسك هاي طبيعي كه مردم هند، مصر و چين از آن براي افزايش زيبايي و جوانسازي پوست شان استفاده مي كردند ماسك گل رس است. در طب سنتي ايران نيز نسخه هاي مختلفي براي گل رس وجود دارد كه از آن براي حفظ شادابي و نشاط پوست و مو استفاده مي كنند.
گذاشتن اين ماسك روي پوست حتي موجب تقويت عضلات و از بين رفتن افتادگي ها و شل شدگي هاي پوست و ماهيچه هاي صورت مي شود و به اين ترتيب به پرتر به نظر رسيدن صورت كمك مي كند.
طرز تهيه ماسك خاك رس براي چاقي صورت:ماسك گل رس از تركيب خاك الك شده و نرم شده و گلاب خالص و طبيعي به دست مي آيد. براي تهيه اين ماسك:
يك قاشق غذاخوري گل رس نرم شده را با يك قاشق مربا خوري گلاب تركيب كنيد و آن را به صورت خمير درآوريد.اگر مي خواهيد اين ماسك كاملا به صورت خميري نرم درآيد مي تواند ذره ذره ميزان گلاب را افزايش دهيد.براي گذاشتن اين ماسك كل صورت را با آن خوب بپوشانيد و به مدت 15 دقيقه صبر كنيد.سپس پوست تان را با آب خنك بشوييد و هرگز در طول روز از آب گرم براي شستن پوست صورت استفاده نكنيد.ماسك گل رس صورت
ماسك گلاب و گليسيرين:يك روش طبيعي عالي براي چاق شدن صورت و گونه ها تركيب گلاب و گليسيرين است كه سبب مرطوب شدن و آبرساني و چاق شدن صورت مي شود. براي تهيه اين ماسك:
گلاب و گليسيرين را با هم مخلوط كنيد.اين تركيب را قبل از خواب بر روي صورت بماليد.اجازه دهيد يك شب تركيب روي صورت بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشوييد.مي توانيد هر شب اين روش را به كار ببريد.ماسك عسل:براي چاق شدن صورت خود از عسل كمك بگيريد. عسل با مقادير بالاي آنتي اكسيدان خود يك مرطوب كننده پوست به شمار مي رود و با آبرساني به صورت باعث چاق شدن صورت و گونه ها مي شود. براي تهيه ماسك عسل:
1 قاشق چاي خوري عسل را با پاپايا له شده تركيب كنيد.اين ماسك را بر روي صورت و گونه ها بماليد.اجازه دهيد ماسك 10 تا 15 دقيقه بماند و سپس با آب گرم بشوييد.مي توانيد اين روش را هر روز صبح انجام دهيد.ماسك عسل
ماسك آب سيب زميني:ماسك آب سيب زميني براي چاق شدن صورت مفيد است . همچنين خوردن روزانه دو ليوان آب سيب زميني به دليل مقادير ويتامين C موجود در آن به آبرساني پوست كمك كرده و با مرطوب كردن پوست صورت به چاق شدن صورت و گونه ها كمك مي كند.راي تهيه ماسك آب سيب زميني:


آب يك سيب زميني را بگيريد.آب سيب زميني را با يك قاشق غذاخوري ماست تركيب كنيد.اين تركيب را بر روي صورت بماليد و بگذاريد 15 دقيقه بماند.سپس صورت خود را با آب گرم خوب بشوييد.ماسك سيب درختي:پالپ سيب مي تواند به چاق شدن صورت و گونه ها كمك كند. براي چاق شدن صورت:
سيب درختي را رنده كنيد.پالپ ها را هر روز صبح بر روي صورت و گونه ها بماليد و خوب ماساژ دهيد.اجازه دهيد سيب رنده شده 20 دقيقه روي صورت بماند و سپس با آب گرم بشوييد.ماسك سيب درختي
ماسك تخم شنبليله:يكي از بهترين ماسك ها براي چاق شدن صورت ماسك تخم شنبيله است كه سرشار از ويتامين ها و آنتي اكسيدان مي باشد. براي تهيه اين ماسك:
1 قاشق چاي خوري پودر تخم شنبليله را با آب تركيب كنيد تا خميري تشكيل شود.خمير را بر روي صورت و گونه ها بماليد و به آرامي ماساژ دهيد.اجاز دهيد 10-15 دقيقه بماند و پس از آن با آب گرم بشوييد.مي توانيد دو تا سه بار در روز اين ماسك را تكرار كنيد.ماسك آلوئه ورا:در مطلب خواص آلوئه ورا در بخش بهداشت و سلامت نمناك خوانديد كه ژل آلوئه ورا به دليل دارا بودن آنتي اكسيدان سبب افزايش ميزان كلاژن، خاصيت كشساني و الاستيك پوست شده و به چاق شدن صورت و گونه ها كمك مي كند.
صورت را تميز بشوييد و خشك كنيد.ده تا 15 دقيقه ژل آلوئه ورا را روي صورت ماساژ دهيد.اجازه دهيد ژل خشك شود و سپس با آب گرم بشوييد.مي توانيد اين روش را روزي دو بار تكرار كنيد.ماسك آلوئه ورا
ماسك پودر جوانه گندم:جوانه گندم به دليل دارا بودن آنتي اكسيدان و ويتامين اي آب رساني به پوست را افزايش داده و سبب افزايش خاصيت كشساني پوست شده و به جوان سازي وچاق شدن صورت و گونه ها كمك مي كند. براي تهيه ماسك پودر جوانه گندم:
يك قاشق غذا خوري پودر جوانه گندم را با دو قاشق چاي خوري روغن زيتون و نصف موز له شده تركيب كنيد.تركيب را روي صورت بماليد، بگذاريد 30 دقيقه بماند و سپس با گرم بشوييد.مي توانيد به صورت ديگر ماسك جوانه گندم تهيه كنيد:يك قاشق غذا خوري پودر جوانه گندم را با دو قاشق غذا خوري ماست و نصف آووكادو له شده تركيب كنيد.بر روي صورت و گونه ها بماليد، بگذاريد 20 دقيقه بماند و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشوييد.پودر جوانه گندم
ماسك شي باتر:براي اينكه صورتتان چاق شود و خاصيت كشساني پوست بهبود يابد، مقداري شي باتر را بر روي صورت و گونه هاي خود بماليد و به مدت 10 دقيقه ماساژ دهيد، بگذاريد 15 دقيقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشوييد.
شي باتر داراي ويتامين E و اسيد هاي چربي است كه به بهبود الاستيسيته و خاصيت كشساني پوست و چاق شدن صورت و گونه ها كمك مي كند.
مي توانيد اين ماسك به صورت ديگر تهيه كنيد:يك فنجان شي باتر را با 3/4 فنجان شكر تركيب كنيد.تركيب را در يخچال قرار دهيد تا جامد شود.مقداري از اين روغن را به مدت 5 دقيقه بر روي صورت و گونه به صورت دايره اي ماساژ دهيد.اجازه دهيد ماسك به مدت 10 دقيقه روي پوست بماند و سپس با آب گرم خوب بشوييد.مي توانيد اين روش را هر روز انجام دهيد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/mask-utilize-sock.html

ماسک‌های روشن‌کننده پوست یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای بهبود پوست می‌باشند. بهترین ماسک‌های روشن‌کننده پوست اغلب دارای ترکیبات طبیعی و مواد مؤثر هستند که به روشن کردن و تحریک سلول‌های پوستی کمک می‌کنند. موادی مانند ویتامین C، عصاره‌های گیاهی مثل آلوئه‌ورا، عصاره‌های میوه‌های روشن‌کننده مانند آناناس یا پرتقال، عصاره‌های گلاب و حتی مواد آنتی‌اکسیدانی مثل عصاره‌ی چای سبز معمولاً در این ماسک‌ها استفاده می‌شوند.

 

علاوه بر این، ماسک‌ روشن‌کننده پوست ممکن است شامل مواد مرطوب‌کننده مثل گلیسیرین یا هیالورونیک اسید نیز باشند تا پوست را نرم و شاداب نگه دارند. مهمترین نکته در استفاده از این ماسک‌ها، مراعات بهداشتی و استفاده منظم از آن‌هاست. استفاده مداوم و با تعادل از ماسک‌های روشن‌کننده پوست می‌تواند بهبودی قابل توجهی در رنگ و بافت پوست داشته باشد، اما از استفاده از محصولاتی که ممکن است باعث حساسیت پوست شوند، باید پرهیز کرد و قبل از استفاده، آزمایش را روی قسمت کوچکی از پوست انجام داد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.