اسكي بازان از پوستشان مراقبت كنند

راهنمايي خريد از فروشگاه هاي اينترنتي

اسكي بازان از پوستشان مراقبت كنند

۱۹ بازديد

فصل برف و سرما فرا رسيده و اين روزها نويدي دوباره براي كساني است كه كامان خود را عاشقان برف مي نامند و از اسكي كردن بيشتراز انجام هر كاري لذت مي برند.در اين ميان افرادي به چشم مي خورند كه امسال اولين سالي است كه شون  براي اسكي به ارتفاعات مي روند يا كساني كه به اسكي، نه به شكل ورزشي كه امكانات ويژه خود را مي طلبد بلكه تفريحي زمستاني و بي خطر نگاه مي كنند.در حقيقت مخاطبانما همين افراد هستند كه قصد داريم به آنها بگوييم، لذت بردن از برف و اسكي كردن، هميشه به آن سادگي كه شما فكر مي كنيد هم نبوده و پيش آمده است حوادثي كه حين اين ورزش سبب ايجاد اختلالات جسمي حاد شده و درمواردي حتي مرگ را به دنبال داشته است.بنابراين قرارنيست كسي با اعمال شاقه اسكي كرده و لذتي را تجربه كند كه رنج بي شماري را به دنبال داشته باشد چرا كه با رعايت نكات بسيارساده اي مي توان از خطرات احتمالي پيشگيري كرده و از برف و اسكي لذت برد.

همه ي اسكي بازان بايد از پوستشان مراقبت ويژه اي كنند، چرا كه در معرض آفتاب، باد، سرما و ارتفاع هستند! آفتاب بيش از حد پوست را خشك مي كند كه باعث پيري زودرس، آفتاب سوختگي و گشادي مويرگ هاي صورت خواهد شد. باد، سرما و ارتفاع زياد، باعث مي شود لب هايتان خشك شده، دچار كم آبي شود و شكاف بخورد. لباس اسكي مناسب به شما كمك خواهد كرد تا جلوي برخي از اين مشكلات را بگيريد.
براي اينكه حرارت سرتان از بين نرود و از موهايتان نيز در مقابل چنين لطماتي جلوگيري كنيد، هميشه كلاه سرتان كنيد. يك عينك اسكي با كيفيت بالا يا يك عينك آفتابي با فيلتر مخصوص اشعه هاي آفتاب تهيه كنيد. براي اينكه به بخش هايي از صورتتان كه پوست نازك تري دارد، مانند برآمدگي بيني، فشار بيش از اندازه وارد نشود، نبايد عينك اسكي تان را زيادي سفت كنيد.
با اين كار از شكستگي مويرگ هاي صورتتان جلوگيري خواهيد كرد و اجازه مي دهيد تا خون بخوبي جريان داشته باشد و از سرمازدگي نيز در امان خواهيد بود. يك عينك اسكي خوب از شما در مقابل دوبيني محافظت خواهد كرد. هميشه دستكش دست كنيد تا از خشكي و زبر شدن دستانتان نيز جلوگيري شود. اسكي بازانمراقبت از پوست براي اسكي بازاناز پوستتان مانند يك حرفه اي محافظت كنيد1- پوست صورت و گردنتان را تميز كرده و با كرم هاي روز غني و محافظ چرب كنيد، ترجيحا كرمي حاوي humectant يا liposome انتخاب كنيد. humectant ها كمك مي كنند تا رطوبت پوست حفظ شود و liposome ها ذرات ميكروني اي هستند كه باعث مرطوب شدن پوست شما مي گردند. سعي كنيد محصولي را انتخاب كنيد كه درجه حفاظتش در مقابل آفتاب حداقل 15 باشد. توجه كنيد كه حتي پلك يا گوش هاي شما نيز مي توانند مانند برآمدگي بيني تان آفتاب سوخته شوند.
2- لب هايتان را با يك نرم كننده ي لب با spf حداقل 15 محافظت كنيد. يك ترفند براي استفاده از چنين كرم محافظي اين است كه پس از استفاده از آن، يك لايه نرم كننده يا براق كننده ي لب معمولي روي آن بزنيد. لايه ي جديد، علاوه بر مراقبت از لايه ي زيري محافظت از پوست لبتان را قوت مي بخشد. فراموش نكنيد كه از اين نرم كننده در اطراف دهانتان استفاده كنيد. لب هايتان را با زبانتان خيس نكنيد. چرا؟ در بزاق دهانتان آنزيم هاي گوارشي اي وجود دارد كه مي توانند باعث خشكي دو چندان لب شما شوند.
3- اگر از محصولات ضد پيري يا كرم هاي رتينوئيد يا ترتينويين استفاده مي كنيد كه باعث پوسته پوسته شدن يا سوزش پوستتان مي شوند، به پوست خود استراحت داده و چند روز قبل و در طول سفر اسكي خود از آن ها استفاده نكنيد.
4- مراقب بند چانه ي هلمت خود باشيد. پوشش دروني بند كه با پوست شما در تماس است نبايد داراي برآمدگي هاي زبر يا نخ ها نايلوني بيرون زده باشد، چرا كه پوست صورتتان را ميسايد. نخ هاي نايلوني را به راحتي مي توانيد توسط يك فندك ذوب كنيد و سطح بند را مسطح نماييد. به اطراف خود توجه كنيد!
5- اگر شما موهاي سرتان را مي تراشيد يا اينكه موهايتان ريخته است، از پوست سرتان مراقبت كنيد.مراقبت پوست پس از اسكي1- پس از اينكه از پيست بيرون آمديد، بگزاريد تا بدن و دستان شما به آرامي گرم شوند. اگر احساس مي كنيد بدنتان يخ زده است هرگز در يك جكوزي داغ شيرجه نزنيد، يا اينكه به حمام بخار وارد نشويد، در غير اينصورت مويرگ هاي شكننده ي سطح پوستتان آسيب خواهند ديد.
2- در اولين فرصت ممكن، صورت و گردنتان را بشوييد، تا عرق خشك شده ي روي پوستتان از بين برود، چرا كه به پوستتان آسيب مي رساند. پوستتان را براي وجود هرگونه خشكي، ترك، پوسته پوستگي، يا آفتاب سوختگي بررسي كنيد. ژل آلوئه ورا قرن هاست كه براي سوختگي استفاده مي شود، از آن يا از يك ماسك ترميم پوست در مناطق آسيب ديده ي پوستتان استفاده نماييد.
3- آقايان بايد از تراشيدن قسمتي از پوستشان كه آفتاب سوخته يا خشك شده است جلوگيري كرده و از استعمال aftershave يا عطر در آن نواحي دوري كنند.
در زمستان و در مقابل هواي سرد، پوست به مراقبتهاي ويژه اي نياز دارد تا شادابي و سلامت خود را حفظ كرده و دچار سرمازدگي نشود. به راهكارهاي زير توجه كنيد:
 
يكي از مهمترين عوامل شادابي پوست در هر فصل، رطوبت است. ميزان رطوبت پوست شما به آنچه از داخل و خارج به آن ميرسانيد بستگي دارد. شما ميتوانيد با نوشيدن 8 تا 10 ليوان آب در روز، رطوبت پوست خود را تامين كنيد. همچنين استفاده از مقدار فراواني ميوه و سبزيجات خام نيز بسيار مفيد است زيرا علاوه برآب، داراي ويتامين A نيز هستند كه موجب شادابي پوست ميشود. اگر پوست شما بيش از حد خشك است، استفاده از كرم شب مناسب سينره توصيه مي شود.
 
اگر امكان دارد، در خانه و محل كار از بخورهاي مرطوب كننده استفاده كنيد تا خشكي هوايي را كه با وسايل گرمازا ايجاد شده است را برطرف كند. ميتوانيد با گذاشتن يك ظرف آب بر روي بخاري، شوفاژ يا هر وسيله گرمازاي ديگر، به رطوبت هواي داخلي بيافزاييد.
 
هنگام حمام گرفتن، از آب بسيار داغ استفاده نكنيد و تا حد امكان درجه آب را كم كنيد. هرچه آب گرمتر باشد، رطوبت بيشتري از پوست شما خواهد گرفت.پس از حمام، قبل از اينكه بدن خود را خشك كنيد، مقداري كرم يا لوسيون مرطوب كننده به پوست خود بماليد تا رطوبت را حفظ كند.
 
از صابونهاي مرطوب كننده استفاده كنيد. اين صابونها چربي طبيعي بدن را پاك نميكنند. اگر امكان حمام در وان را داريد، هر از گاهي وان را با آب گرم پر كنيد و مقداري روغن حمام يا لوسيون دلخواهتان را به آن بيافزاييد.اين حمام به بازيافت چربي و رطوبت پوست شما بسيار كمك ميكند.
 
براي قسمتهاي بسيار خشك مانند آرنج، كف پا و سر زانو، در روز دو مرتبه از روغن بادام استفاده كنيد و آنرا به خوبي بر روي قسمتهاي خشك ماساژ دهيد.
 
شستشو با ليف هاي گياهي براي پاك كردن سلولهاي مرده پوست بسيار مفيد است. اگر مدتي قبل از حمام نواحي زبر و خشك پوست را كرم يا روغن گياهي (حتا روغن زيتون) بماليد، پوسته هاي مرده اين قسمتها بسيار بهتر پاك مي شوند.
 
مراقبت از پوست مو و ناخن
 
مو
 
در زمستان مو نيز، مانند پوست، رطوبت خود را از دست ميدهد. با رعايت نكات زير ميتوانيد درخشش و شادابي را به موهاي خود بازگردانيد:
 
هنگام انتخاب شامپو، نرم كننده و محصولات آرايشي و بهداشتي مو، انواعي را انتخاب كنيد كه داراي مواد جاذب رطوبت، مانند پروتئين و پانتنول panthenol باشند. اين مواد آب را در خود نگه ميدارند و در حفظ طراوت مو، سيار موثرند.
 
هنگامي كه از نرم كننده استفاده ميكنيد، موها را درلوازمي چون كلاه پلاستيكي حمام يا كيسه نايلون و يا يك حوله گرم بپيچيد و مدتي به نرم كننده وقت بدهيد تا جذب موها شود. اگر از نرم كننده پروتئينه استفاده كنيد، نتيجه بهتري خواهيد ديد.
 
در ماههاي سرد سال، از خشك كردن بيش از اندازه موها با سشوار دستي بپرهيزيد. اگر مجبور به خشك كردن يا فرم دادن موها با سشوار هستيد، از شامپوهاي مخصوص يا اسپريهاي محافظ استفاده نماييد.
 
لااقل هر ماه يك مرتبه موهاي خود را با استفاده از كرمها و ماسكهاي مو، ويتامينه كنيد. قبل از مصرف حتما به دستورالعمل اين مواد توجه كنيد و نوعي از آنرا تهيه كنيد كه مناسب جنس موي شما باشد.

 
اگر موي شما بسيار خشك است، از لوازم زيبايي و آرايشي مو بدون الكل استفاده نماييد. ژلها و موسهاي مرطوب كننده نيز از انواع معمولي آن براي شما بهتر هستند.
 
هنگام استفاده از كلاه، شال و بلوزهاي يقه اسكي پشمي، حتما از يك روسري يا شال ابريشمي در زير آن استفاده كنيد.پشم، بسيار جاذب رطوبت است و موجب خشكي موهاي شما خواهد شد.
 
واكس مو يا كرم مو را بيش از حد استفاده نكنيد زيرا تنها موجب سنگيني مو ميشوند و هيچ چربي يا رطوبتي به آن اضافه نميكنند.
 
همواره نوك موها را كوتاه و مرتب كنيد. اگر نوك موي شما خشك و چند شاخه شده است، كمي آنرا كوتاه كنيد تا هم خوش حالت تر شود و هم نازكي و شكنندگي در سراسر مو منتشر نشود.
 
از مدل موهايي كه لازمه آن سشوار كشيدن روزانه است، دوري كنيد و موي خود را با لوازم كم خطرتر مانند بيگودي و انواع موپيچهايي كه از جنس فوم هستند، بياراييد.پيشنهاد ويژهلذت نوشيدن آب سالم و گواراكاندوم متناسب با نيازت رو اينجا پيداكنبه روزترين اصول طراحي و اجراي فضاي سبز
 
هرگز از بيگوديهاي ابري استفاده نكنيد زيرا تمام رطوبت مو را به خود جذب ميكنند.
 
هرگز مويي را كه آغشته به مواد آرايشي مانند ژل، موس يا واكس است را سشوار نكشيد و نپيچيد. ابتدا تمام اين مواد را به خوبي بشوييد و سپس به آراستن مو بپردازيد.
 
 
مراقبت از پوست مو و ناخن
 
ناخن
 
ناخنها در زمستان به رسيدگي خاص نياز دارند. ناخنهاي خشك بسيار شكننده و حساس ميشوند. با استفاده از نكات زير ميتوانيد ناخنهايي سلامت و زيبا داشته باشيد.
 
هنگامي كه به كاري چون شستشو و نظافت ميپردازيد حتما دستكش لاستيكي به دست كنيد. دستكش هاي نازك جراحي براي كارهايي چون حمام كردن بچه (نه نوزاد) و شستن مو مناسب هستند و انواع زمخت تر آن براي شستن ظروف و نظافت منزل به كار مي آيند.
 
هنگامي كه به دستها كرم ميزنيد، مقداري هم بر روي ناخنها و پوست اطراف آن بماليد.
 
اگر ناخنهاي شما بيش از حد ترد و شكننده هستند، با نظر پزشك خود از بيوتين biotin كه ويتامين ب.كمپلكس است، استفاده نماييد. اين ويتامين موجب رشد ناخن و حفظ رطوبت آن ميشود.
 
هربار كه ناخنها به مدت زياد در معرض آب قرار مي گيرند، روي آنها را با كرم مخصوص ناخن چرب كنيد يا پنبه اي را به كمي روغن زيتون يا بادام آغشته كرده و به ناخنها بماليد.
 
پوسته هاي اطراف ناخن را قيچي نكنيد، بلكه آنها را پس از چرب كردن با ابزار آرايش ناخن به عقب برانيد.

منبع: بيتوته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.